Amanda Jepson

Alla inlägg under januari 2011

Av amanda jepson - 31 januari 2011 22:19

läser en underbar bok

himlen börjar här - jandy nelson 

så ska gå och försvinna in i den nu

sov gott

kram amanda



  

...

Av amanda jepson - 30 januari 2011 17:38

sitter och kollar på finalen mellan Danmark-Frankrike på tv,

kollar på finalen mellan frankrike och danmrark

tror det blir frankrike som vinner.

men hade varit kul om danmark hade vunnit ;)

gick ju mindre bra för sverige mot spanien, förlorade med en boll.

men sverige spelade faktiskt bra!



igår var jag i k-stad med hanna och emilia, måste vi göra om tjejer :D

emilia blev sminkad på makeup store, skitsnyggt blev det!

kollade love and other drugs på bio, ni måste se den. verkligen jättebra.

men sen käka vi på McDonalds, väldigt obehagligt i slutet. hanna skulle gå på toaletten och emilia hängde med, så satt där ett gäng rättså gamla män utanför toaletten. hanna tänkte inte på det utan gick förbi och skulle öppna dörren till toan. då reser sig en av männen upp och säger att hon ska akta på sig, och sen öppnar han dörren och säger att hon kan gå in nu när han har öppnat dörren till henne. nästan shasar in hanna. och ungeför då kom jag dit. emilia såg att de hade sprutor och burkar i händerna. hanna svarar att hon inte behöver gå längre och vänder sig till oss igen.  sen säger emilia väldigt stenseriöst till mig :amanda, vi ska gå nu. han har sprutor i hande.  

och han den ena mannens blick var inte att leka med, fyfan. 

vi nästan sprang ut från McDonalds, och jag får på något sätt värsta skrattanfallet, gick inte att hindra. vilket var sjukt för det var verkligen inte alls kul. det var obehagligt, stöta på knarkare på McDonalds gör man inte varje dag.

annars var det en toppendag! haha.. 


nu ska jag se resten av finalen, och här är några bilder sen igår.

kram amanda


                           


Av amanda jepson - 26 januari 2011 23:20

hejhej jag lever och mina kläder har kommit nu ikväll - awesome! sov gott kram amanda

Av amanda jepson - 25 januari 2011 22:41



skön låt tycker jag

nu ska jag sova 

godnatt ;)


/amandajepson

Av amanda jepson - 23 januari 2011 20:29

hej sega söndag

min sköna helg har varit såhär underbar:


I fredags var jag först på nova med ett par tjejkompisar, handlade nån tröja och så, men det var mysigt. Sen på kvällen var det jägers, grymt kul! Kanske kan lägga in några bilder från jägers sen ;)


Igår hängde jag med hanna hem, hade en riktig mys kväll. Handboll, film och en maaaaaaassa godis, seems nice, right? tror jag har gått upp typ 50 kg..uschhhh!

ställde klockan på 9 imorse, det tog verkligen emot att gå upp, hade kunnat ligga kvar miinst en timme till!

men sen kom mamma och hämtade mig klockan 10, för att jag skulle hinna upp till hallen. Spelade tremanna  cup i bandy, gick som det burkar, dåligt! men kul var det;)

pluus att jag inte har lika dåligt samvete för allt godis i lördags nu..


ikväll spelade sverige igen, mot kroatien, vilken match! men vinst, och på tisdag ska dom möta danmark, blir nog rätt tufft men ska bli kul att se :D


bokstaven S - som i Söndag

ordet Söndag - som i Sova 

godnatt   



här är några bilder på det jag handla i fredags, kanske inte världens bästa bilder men ändå ;)


      

nagellack : bikbok

ring : gina tricot

trosor : gina tricot

spets tights : carlings

tröja : bikbok



så vad tycker ni?

Av amanda jepson - 20 januari 2011 19:23

god kväll alla trevliga bloggläsare


slutade skolan tidigare än vanligt idag, redan halv två. Känns som att det är en grej jag gärna fortsätter med..hihi

sen hängde emma med hem en stund också, snackade lite och kollade på en film

- Road trip, rättså bra faktiskt!

efter det blev det handbolls träning, och nu sitter jag här. som vanligt. jag bara dras till datorn när jag kommer in i rummet, bara måste kolla hur alla andra har det eller gör. rättså sjukt egentligen va? hur fixerad  man kan bli av en elektrisk pryl, men jag ska inte klaga, hade inte klarat mig utan min dator!

men nu ska jag i alla fall gå och duscha, sen ska jag sätta mig vid tv:n  och kolla på sverige-polen, isabell kommer nog också och gör mig sällskap. kom igen nu sverige!

känns som en bra kväll för mig!

hoppas er blir lika bra ;)  / amanda  




ni får en bild på mig sen i somras också, mest för att jag inte kan sluta lääängta


  

Av amanda jepson - 19 januari 2011 17:07

heeeeeeeeeeej


kort dag i skolan, SKÖNT

kort dag imorgon, SKÖNT

kort dag på fredag - tid för shopping, PERFEKT


och nu ska jag gå och käka, sen upp till hallen och träna. 

ikväll ska jag lägga mig tidigt.

eller försöka..


hejdå, och ha en bra kväll! / amanda

Av amanda jepson - 18 januari 2011 23:13

ciao people   

skolan tar verkligen all kraft ur en, så himla segt!

men det är ju bara 3 dagar kvar, sen är det ju fredag igen..

och då blir det jägers, fantastic! 

ikväll var isabell här en stund, kollade på handboll, sverige - argentina, förlust

tyvärr :(

menmen, nu har jag fixat lite med några bilder som vi tog i helgen, många blev faktiskt riktigt grymma! lägger ut de som blev bäst här, säg gärna vad ni tycker ;)

sen ska jag sova.

sov gott / a.j


jag, erica (min syster) och hanna på bilderna


       

 


 

                 

          



Ovido - Quiz & Flashcards